Pre niektorých je to mantra, pre iných to bude novinka. Ak chcete budovať kvalitnú svalovú hmotu, strava je základný kameň. Asi Vás napadne otázka, prečo? Rovnako ako auto nemôže jazdiť bez správneho typu paliva, aj telo potrebuje pre budovanie svalov správny druh výživy.

V tomto článku si prejdeme 10 najdôležitejších potravín a výživových doplnkov pre budovanie svalovej hmoty. Ak ich vo svojom jedalníčku ešte nemáte, určite ich tam zaraďte.

Potraviny

#1 Ryby

Prvé jedlo, ktoré vám chceme odporučiť sú ryby. Nie, nestačí na Vianoce. Mali by ste ich jesť niekolko krát týždenne. Nielenže sú bohaté na bielkoviny, obsahujú aj Omega 3 mastné kyseliny, ktoré sú dôležité pre vaše telo.

#2 Vajcia

Vajcia sú dobre! Obsahujú vysoké množstvo bielkovín ako aj zdravý tuk. Pre vaše svaly sú to pravé, navyše sú ľahko strávitelné. Ak ste v rysovacej diete, mali by ste jest iba vaječné bielka.

#3 Quinoa

Quinoa patrí medzi najlepšie prírodné zdroje bielkovín a určite by mala byť zaradená vo vašom jedálničku. Je bohatá na bielkoviny, obsahuje však aj kvalitné sacharidy.

#4 Mix orechov

Sú skvelým zdrojom zdravých tukov a bielkovín. Možete ich použiť ako občerstvenie v objemovej diete, ak chcete nabrať na váhe. Vhodné sú všetky druhy orechov. Vyhnite sa však soleným a praženým orechom.

#5 Červené mäso

Červené mäso je bohaté na bielkoviny, rovnako aj na niektoré základné vitamíny a minerály. Nemôžeme tiež zabudnúť, že ide o jeden z najlepších zdrojov železa.

#6 Syr

V dnešnej dobe sa už dá kúpiť veľa syrov, koré majú nízky obsah kalórií a vysoký obsah bielkovín. Väčšina syrov tiež obsahuje zdravý tuk, ktorý by ste mali vyhľadávať ak chcete rásť.

#7 Kuracie mäso

Kuracie mäso je skvelá výživa pre vaše svaly. Pre jeho nízky obsah kalórii a vysoký obsah bielkovín je vhodný aj do rysovacej diety.

Výživové doplnky

#8 Proteín

Proteín vám umožní jenoducho získať potrebné bielkoviny pre budovanie svalov. Ideálny čas, kedy ho prijímať je hneď po tréningu, spolu so sacharidmi.

#9 Multivitamín

Veľké množstvo vitamínov vieme pri rozmanitom jedálničku získať z potravy. Hlavne pri diétach to ale môže byť ťažké. To je jeden z dôvodov, prečo sú multivitamíny skvelým zdrojom vitamínov, ktorý udržuje telo zdravé.

#10 Vápnik

Vápnik je nevyhnutný pre zdravé kosti. O to viac, keď pravidelne cvičíte a kosti sú neustále pod tlakom.

Všetky vyššie spomenuté potraviny a výživové doplnky môžu byť vaším najlepším pomocníkom na vašej ceste k svalom.

Zdieľaj článok s priateľmi:

Komentáre

Prosím pridávaj len pozitívne a konštruktívne komentáre.
V pripade že narazíš na nevhodný komentár, prosím nahlás ho.