S Mišom sa poznám už dlhšie a je to jeden z ľudí, ktorí by bez športu neprežili. Jednoducho by sa na voziku naučili hrať futbal. Dneska vám ho trochu predstavíme a spýtame sa ho ako ide on na silovo dynamický tréning.

Trochu sa nám predstav Mišo. Kedy si začal cvičiť?

Už od malička som behal za futbalkou. Športom som vyrastal. A k cvičeniu som sa dostal práve cez futbal. Aj keď to bol prave úraz, čo ma k nemu dostal. V 17 rokoch mi vyskočila platnička na krížových stavcoch a skoro rok som nemohol vôbec chodiť. Tak som sa do toho pustil, išiel som na Vysokú školu v Nitre na katedru telovýchovy a športu, tam som sa naučil, ako sa čo má (smiech). V podstate už trénujem 16 rokov. S malými prestávkami (smiech).

Čo robíš teraz?

Teraz občas zoberiem hodinu ako tréner, ale najviac sa snažím rozbehnúť vlastný biznis.

Vidím, že si za posledné obdobie dosť nabral, ako sa ti to podarilo?

Áno, za posledné obdobie som nabral. Začal som sa oveľa lepšie stravovať a veľmi mi pomohlo, že som uplne vysadil alkohol. Plus som pridal k BCAAčkam a Kreatínu aj Gainer. (Pozn. red.: Weider Mass Gainer 4000)

A teda za aké obdobie a koľko?

Okolo 3 kg za mesiac.

Ako si to mal s cvičením?

Ak sa pýtaš na to ako často som cvičil, tak priemerom mi to vyšlo 3 krát, niekedy sa podarilo aj 4 krát do týždňa. Ale vždy aspoň 3 krát.

Vždy iba fitko? Nebehal si?

Nie nebehal som, ale keď som so psom, tak mám taký aktívny jogging každý deň minimálne 2 hodiny. Chodím dosť aktívne, nie je to taká pohodová prechádzka. Zvyčajne to teda bolo fitness centrum so silovo-dynamickým tréningom.

Ako vyzerá tvoj tréning?

No na začiatku si vždy rozmyslím, čo idem cvičiť podľa toho, čo som cvičil naposledy. Naše treningy sú dosť rôznorodé a snažíme sa to obmieňať. Ale ak by som to mal nejako spriemerovať, tak sa snažím v každom tréningu zamerať na 2 partie, jednu väčšiu a jednu menšie. Na väčšiu si dám 4 cviky a na menšiu, podľa toho akú 2 - 3 cviky.

Aké počty opakovaní?

Ako som povedal, často to mením, podľa toho ako sa cítim. Telo ovplyvňuje veľa faktorov a tak sa nedá dať univerzálny návod … Aby z toho ale bol nejaký výstup, tak sa mi osvedčilo cvičiť pyramídovo. Začínam na 16 opakovaní s malou váhou a znižujem po dvoch až na 8 opakovaní. To je veľmi dobré na rozvoj dynamickosti a výdrže svalstva.

Niektorí majú vo zvyku začať na 8 opakovaniach a ísť až na 2.

Áno, tak sa cvičí na objem. Ale má to svoje nevýhody. Vyzeraš teda napučene, ale nemáš absolútne žiadnu dynamiku ani silu.

Jasne!

No to sú tí ťarbavý, zaliati, čo nevedia. Takí vôbec nemajú silu. Respektíve áno, majú ju, ale je to nepoužiteľné. Vieš si predstaviť, že ideš rubať drevo, porúbeš 2 kláty a si unavený? No tak to je ono.

Vráťme sa ku strave. Tú si spomínal ako hlavnú. Ako sa stravuješ cez deň?

Raňajky som tento mesiac nahradil Gainerom a pridal som si vždy aj kreatín. Tréningy som mal väčšinou doobeda, takže som si dal pred tréningom už iba BCAAčka. Tie som si daval aj cez tréning. Po tréningu som mal buď už nachystané nejaké biele mäsko a ryžu, alebo som ešte išiel rýchlo urobiť. Večera defacto to isto. Niekedy som jedol aj 2 dni to isté, lebo varenie zaberá moc času, tak si väčšinou varím dopredu.

Navaríš a potom si to krabičkuješ?

(Smiech) Nie nie, stravujem sa zdravšie, ale až takto to nehrotím. Občas si doprajem aj klobásku a podobne. Nie je to len o fyzickej, ale aj psychickej pohode. Takže si občas doprajem. V čom si myslím, že je najväčšie zlo, je pečivo. To som uplne vymazal z jedálnička.

Kedy posledné jedlo?

Ale nemôžem povedať, že to nejako riešim. Musím povedať, že na toto mám dobru genetiku. Keby som ju nemal, určite by som si musel dávať väčší pozor.

Určite našich čitateľov bude zaujímať, odkiaľ berieš motiváciu?

Motivaciu mam asi takú vnútornú. Tým, že mám od malička k športu blízko je jasné, že ma baví. Plus ma k tomu určite motivuje to, že keď sa pozriem do zrkadla, tak sa nehanbím. Robím to tak aby som sa nemusel hanbiť ani pred ostatnými.

Tak prajem ti nech ti to cvičí a nech sa darí aj v podnikaní.

Díki.

Mišo nám prezradil ako ide na to on. Nesmieme, ale zabúdať, že on už vie ako cvičiť, kedy si dať oddych a kedy poriadne zamakať. Týmto rozhovorom sme chceli len ukázať, že zmena môže nastať aj za pomerne krátke obdobie.

Michal odporúča

Na záver ešte pár fotiek.

krenzel1.jpg

krenzel2.jpg

krenzel3.jpg

krenzel4.jpg

krenzel5.jpg

krenzel6.jpg

Dúfame, že sme vás dostatočne motivovali. :) Ak poznáte niekoho zaujimavého, určite nám napíšte na blog@benchpress.sk.

Zdieľaj článok s priateľmi:

Komentáre

Prosím pridávaj len pozitívne a konštruktívne komentáre.
V pripade že narazíš na nevhodný komentár, prosím nahlás ho.