Dnes si povieme niečo o Gainery, alebo Weight Gainery. Ako môžme z anglického názvu vytušiť ide o doplnok na rast telesnej hmotnosti a svalovej hmoty. Je v práškovej forme a v milionoch príchutiach.

Aké je zloženie?

Zloženie Gaineru sa môže líšiť, ale základom každého Gaineru sú sacharidy, ktoré tvoria od 60% do 80% objemu. Ďalšiu veľkú časť objemu tvoria bielkoviny a zvyšok je individualný gainer od gaineru. Prímesi v gaineroch sa menia, ale často obsahujú kreatín, BCAA a Glutamín. Správnou voľbou gaineru si môžete zvýšiť prísun týchto látok. Napríklad v tomto gainery Weider Giant Mega Mass nájdete kreatín aj BCAA. Jeho zložením zabezpečíte dostatočný prísun energie v sacharidoch ( polysacharidy, maltodextríny ) a tým tiež zabezpečíte, že bielkoviny bude telo využívať na stavbu svalov.

Odporúčame tieto gainery

Kedy ho použiť?

Používaju ho hlavne ľudia s vysokým energetickým vydajom ako silový atléti, bojovníci, kulturisti, hokejisti. Je tiež ideálny pre cvičencov s postavou typu ektomorf, teda takých, ktorí majú problem nabrať telesnú hmotnosť a svalovú hmotu. Každý, kto je fyzicky veľmi vyťažený potrebuje objem kalórií. Kalórie z jedla zaťažujú trávenie oveľa viac a nie je ľahké dostať ich toľko, koľko potrebujete, preto sa používa gainer.

Ako ho používať?

Najlepšie je ho použivať:

  • pred tréningom, ako posledné jedlo

  • posledné jedlo dňa, ak ste typ, ktorému sa ťažko naberá hmotnosť

  • najlepšie po ťažkom intenzivnom tréningu

Aby sme po cvičení zamedzili katabolizmu, je najlepšie v rozmedzí 15-30 minút po ukončení tréningu dodať telu potrebné sacharidy. S gainerom môžete tieto sacharidy rýchlo dodať.

Zdieľaj článok s priateľmi:

Komentáre

Prosím pridávaj len pozitívne a konštruktívne komentáre.
V pripade že narazíš na nevhodný komentár, prosím nahlás ho.